Lähdimme sunnuntaina aamulla ajelemaan lähelle Celle-nimiseen kaupunkiin. Perillä laitoimme auton parkkiin lataukseen ja lähdimme tutkimaan nättejä vanhoja taloja, joita riitti monta kadunväliä. Sunnuntaisin näytti olevan kaikki parkkipaikat ilmaisia pysäköidä.
Oli hiljainen aamu, eikä vielä paljoa turisteja ollut liikkeellä. Kävelimme "pakolliset" nähtävyydet sekä muuten vain siellä täällä ympäriinsä.
Näimme Cellen vanhimman talon, koristellun ristikkotalon, Celles Ältestdatiertes Haus.
Kuva. Cellen vanhin talo, Celles Ältestdatiertes Haus.Näimme raatihuoneen, Celle Old Town Hal, Altes Rathaus. Talon luona on myös pienoismalli, Modell von Celle. Lähellä seinässä on korkealla Glockenspiel, joka joskus aktivoituu ja siinä liikkuu hahmoja, me ei nähty.
Käveltiin Cellen linnan ympäri.
Hoppener Haus on ulkoa päin myös nätti.
Hiukan piti etsiä, mutta löytyi maasta raatihuoneen läheltä upotettu hevosenkenkä, Historisches Hufeisen.
Cellen kadut ovat tosi nättejä. Löytyi myös yllättäen näyteikkunasta tuttuja herkkuja Suomesta.
Lämpöä oli +18, sama jo aamusta. Sää pilvinen. Kun olimme lähtemässä pois, tuli muutama vesipisara.
Kävimme syömässä Cafe am Hafenissa, kaupungin luoteispuolella, jossa täytetty mozzarellaleipä oli taivaallista.
Klo 13 aikoihin olimme palanneet takaisin majoitukseen päin ja pysähdyimme katsomaan Kloster Wienhausenin. Hieno rakennus. Lähdimme kävelemään yhtä merkittyä polkua, w2. Reittejä oli useita, enkä ole varma mentiinkö välillä jotain muutakin polkua. Ympyräreitin lopussa alkoi juuri satamaan kaatamalla ja juoksimme loput metrit takaisin autoon.
Illalla katsoimme lätkän finaalin hotellissa huoneessamme, saksankielisellä selostuksella.
Ajokilometrit: noin 25 km

















































