Aamulla jätimme Kühlungsbornin taakse ja suuntasimme keulan pohjois-Saksasta lounaaseen ja kohti seuraavaa majoitusta, joka olisi Wienhausenissa.
Matkalle osui Schwerin linna, jossa halusin käydä. Mahtava linna jo ulkoapäin, kun lähestyimme sitä pohjoispuolelta parkkipaikalta Alter Garten tieltä. Maksoimme sisäänpääsyn heti kun linna aukesi ja kiertelimme linnassa muutaman tunnin ja sen jälkeen vielä linnan upeassa puutarhassa. Muitakin ihmisiä oli liikkeellä runsain määrin lauantain vietossa. Lähdimme linnalta pois vasta lähemmäs puoli yksi.
Kuva. Schwerin linna
Seuraavaksi suuntasimme Ludwigslust palatsille vähän etelämpänä. Jätettiin auto lähelle Penny-kaupan pihalle ja käveltiin linnalle, koska tiedettiin että katsotaan se vain ulkoapäin. Yllättäen linnalla oli avajaiset, joku uusi siipi avattiin yleisölle, joten paikalla oli valtavasti väkeä ja pitkä jono ihmisiä ovelle ja autoja linnan edusta täynnä ja opastajat häätämässä seuraavia autoja pois paikalta tilanpuutteen vuoksi. Sisäänkäynnillä pidettiin selvästi joku puhe, jota me ei kauempaa kuultu ja päästettiin ilmapallokimppuja taivaalle luontoa roskaamaan.
Katsoimme pihan vesiputouskoristeen ja poistuimme paikalta hämmästelemään viivasuoraa ja oudon leveää Schloßstraße-katua. Sen varrelta löytyi yllättäen info, jossa vanhan tädin kanssa yritimme jutella ja kysellä vessaa, kunnes lopulta osattiin tekoälyn opastuksella sanoa täysin oikea fraasi, toilet-sanaa hän ei ymmärtänyt.
Päivä oli kuuma ja lähdimme linnan puutarhan kautta takaisin autolle ja jatkoimme matkaa.
Päivä oli kulunut pienten omien eväiden syömisellä, mutta ajaessa etelään päin päätimme nälkäisinä etsiä mäkin ja sellainen löytyikin Uelzenista, jossa olimme puoli neljän aikaan. Automaatista tilaaminen oli helpompaa kuin tiskiltä. Auto oli laturissa syömisen ajan.
Kylläisinä lähdimme kohti majapaikkaamme, jossa olisimme kolme seuraavaa yötä, Landhotel Klosterhof, Wienhausenissa, tai ehkä tarkemmin Oppershausenissa. Päästyämme isoon 120 neliön huoneeseemme nättiin rakennukseen, lähdimme käymään kaupassa hakemassa aamupalatarpeita seuraavalle aamulle, joka olisi sunnuntai, jolloin kaupat olisivat käytännössä kaikki suljettuna.
Autoon reilu vuosi sitten ostettu pieni matkajääkaappi on osoittautunut tarpeelliseksi, varsinkin kun sen saa eri johdolla kiinni normaaliin töpseliin ja otettua huoneeseen mukaan ja siten vaikka säilytettyä siellä aamupala-jogurttia, juustoa ja mehua. Vaikka huone oli iso, oman keittiömme sähköissä oli jotain vikaa, eikä sitä voinut käyttää.
Päätimme ottaa sitä seuraavalle maanantai-aamulle hotellin oman aamupalan, jonka ilmoitimme kiireiselle omistajalle.
Ajokilometrit: noin 250 km






Ei kommentteja:
Lähetä kommentti