Aamulla perjantaina lähdettiin ajelemaan itään päin suuntana Warnemünde. Matkalla sinne on Nienhagen, jonka hieno metsä nimeltä Gespensterwald houkutteli katsomaan. Auto pieneen maksulliseen parkkiin rannan lähelle, jossa vielä oli tyhjää. Maksettiin myös Kurtaxe Kühlungbornen alueelle, johon myös Nienhagen kuuluu, tarkoituksena illalla vielä käydä oman majoituskylän rannalla.
Käveltiin rannan yläpuolta länteen päin kävelypolkuja pitkin. Metsä tuli nopeasti vastaan. Nätin ja erikoisen näköistä, kun tämän tyyppinen metsä oli vain pienellä alueella.
Sitten Warnemündeen, joka kuuluu ilmeisesti Rostockin alueeseen, ja jossa myös oma Kurtaxe matkailuvero. Saatiin auto hidaslaturiin kirkon lähelle kadun varteen ja käveltiin rannalle, jossa aallonmurtajalle käveltiin päätyyn asti. Aurinko paistoi kuumasti. Nähtiin hylje vedessä. Aaltojen kohina on kivaa kuultavaa.
Sitten katsomaan rannalle tehty majakka ulkoapäin. Täällä oli väkeä liikkeellä aurinkoisena päivänä. Käytiin syömässä Herbertsissä, joka eniten houkutti kaikista rannan lukuisista paikoista. Parsa-mansikkasalaatti eli herkullista.
Paluumatkalla majoitukseen käytiin puoli kolmen aikaan tutustumaasa Doberaner Münster-kirkkoon Bad Doberanissa. Komea kirkko. Maksettiin sisälle ja oltiin puutarhassa. Tämä oli vain reilun puolen tunnin käynti yhteensä. Auto jäi maksulliseen parkkiin. Mutta kierrellessä huomattiin, että pidemmällä olisi ollut ilmainen kiekollinen pysäköinti tien vierellä.
Kühlungsbornissa vielä käytiin vihdoin oman majoituskylän rannallakin katsomassa. Ihan iso paikka tämäkin. Pitkä puinen laituri, johon pystyi kävelemään päätyyn asti.









Ei kommentteja:
Lähetä kommentti